häxjakten på rökare

Häxjakten på rökare är en debatt som ligger mig varmt om hjärtat. (eller kallt)

Jag förstår inte varför människor ska lägga sig i mitt liv, vad jag gör och hur skadligt det är. Tobak är inte förbjudet eller olagligt så varför ens bry sig om vad andra människor tar för sig. För 25-30 år sedan fick man röka överallt, det fanns askkoppar inne i köpcentrumen och ingen jävel beklagade sig över röklukt. Det är så patetiskt att svenssons måste få ha något att gnälla om.
Visst... rökförbudet inne på restauranger kom till för att underlätta de anställdas hälsa. Jag själv jobbade på hotell o restaurang då och uppskattade det verkligen. Det var skönt att slippa bli röksugen så fort någon tände en cigg, och.. visst fan luktade man trevligare när man kom hem från jobbet. Men jag ska informera er om att merparten av de anställd inom denna bransh är själva rökare så att använda vår hälsa som en ursäkt är bara skitsnack.
Svenssons älskar att ha något att klaga på, är det inte rökning så är det något annat. Och alla siffror som påvisar vilka kostnader vi rökare för med oss kan knappast vara exakta. Alla föroreningar i luften som kommer från t ex trafiken går väl knappast att avskiljas från föroreningar från rökare. Därav kan vi konstatera att sjukdomar skapade av passiv rökning inte kan ha någon grund i utomhusrökning.

En rökare som motionerar lever längre än en ickerökare som ligger hemma på soffan.

Sen blir jag jävligt irriterad på de klagande människor som sätter sig bredvid mig när jag röker. Ni ser ju att jag röker! Jag kan be om ursäkt för att min rökning kanske inte alltid är så trevlig för vissa men vad har ni för ursäkt för att vara dumma? Har ni ens någon rätt att klaga då?


Kommentarer
Postat av: CherryCheek

Åh, tacka gudarna för detta inlägget - äntligen någon som håller med mig! Jag tycker det är skönt på vissa sätt att det blev rökförbud inne på restauranger & fik, det är faktiskt inte så gott att få rök i ansiktet när man sitter & käkar, sedan är ju vissa allergiska, bla bla...



Men om man tex. står & väntar på bussen och någon kärring kommer & ställer sig bredvid en, för att sedan stå och hosta & harkla sig väldigt högljutt, ja då är det väl inte mitt fel? Hon kunde ställt sig några meter bort om hon hade velat.



Jag är själv rökare, och förstår att folk inte vill få rök uppblåst i ansiktet, så på uteserveringar sätter jag mig alltid så långt bort från barnvagnar som möjligt. Men jäklar vad irriterad man blir när mamman sätter sig och tänder en cigg, och sedan blåser ut röken rakt in i barnvagnen! Då måste man väl för fan vara dum i huvudet. Inte konstigt att folk drar alla rökare över en kam och tycker att rökare är helt blåsta.



Har du förresten hört förslaget om att förbjuda rökning på allmänna platser, som parker osv? Sjukt...



2010-08-18 @ 19:20:08
URL: http://www.cherrycheek.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0