if you wish to know

Lite intressanta och ointressant fakta om mig.

* Jag lärde mig läsa helt själv när jag 4 år.

* Jag lärde mig simma helt själv när jag var 6 år.

* Jag kallade pappas glasögon för läskögon ( vet inte om det var pga att de var tjocka som flaskbottnar eller om det var för att de såg läskiga ut.

* Snorkråka kallade jag för näsotta.

* När jag var i 4-5 års åldern så fick jag för mig att hoppa hopprep med en dunkudde. Det slutade med att jag fällde krokben på mig själv och kraschlandade med hakan först i golvet. Mamma vägrade släppa ut mig från lägenheten med den extremt blåsvarta hakan jag hade i tron om att folk kunde få för sig att mina föräldrar utövade barnaga.

* Jag gjorde en upp och nervänd Madicken. Jag och brorsan tog våra nya plastparaplyer och skulle åka pulka i dem när första snön hade kommit. Slutresultatet var helt sönderrivna paraplyer som vi försökte gömma.

* Min bror har idag symmetriska ärr på vardera ögonbryn. Min skapelse det. I gymnasiet så fick han frågan om det var gängmärken (?!) " Nej det är min storasyster som har slagit mig" Det komiska är att min föräldrar aldrig hajjade att jag var orsaken. Det var inte förrän jag var i 20 års åldern som de fick reda på det. Brorsan är minsann ingen tjallare inte.

* Monster under sängen fanns det gott om. Därför tog jag sats minst en meter från sängen och hoppade upp och la mig. Bara för att monstrena inte skulle få tag i mina ben.

* Jag skrämde livet ur pappa en tidig tidig vintermorgon. Jag hade fått hög feber och skulle be honom om hjälp.  Han satt på muggen och när jag öppnade dörren till toan i min svarta natttröja så såg han bara likbleka lemmar i tomma luften. Då trodde han helt sanningsenligt att han såg ett spöke. Jag kan skratta åt hans min än idag.

Mer konstiga fakta kommer i kontinuerliga uppföljare senare. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Men gud vad roligt att veta sånt om dig faktiskt! Kul att du dela med dig sånt!

Vem är du mest lik? Mamma lr pappa? e du lik dina syskon? tycker du är grymt vacker!



Fortsätt att uppdatera! Hälsningar en trogen läsare.

2010-09-28 @ 22:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0