Fy fan vilken mamma!!!!

Jo efter att jag hade varit på anställningsintervjun idag (som för övreigt gick bra) så råkade jag ihop med en mamma och hennes dotter vid T-centralen.

Mamman var ca 40-45 år och dottern var väl mellan 5-7 år. Ialla fall.... De stod framför mig i rulltrappan och helt plötsligt faller något litet ur ett av mammans öppna fack i ryggsäcken. Vid rulltrappans slut så ber mamman sin dotter att plocka föremålet. "Kan du plocka upp den där åt mamma?" Dottern böjer sig ner och ska precis plocka upp det med sina små fingrar. "Akta dig så att du inte blir trampad på gumman!"
Men hallåååååå, tänker jag, inte nog med att hon riskerar att bli ihjältrampad... hon kan ju fastna med sina fingrar i rulltrappan!!!! När jag kommer till slutet så ber jag den lilla fröken att flytta på sig och så för jag upp föremålet med min sko istället så att flickan inte riskerar att skada sig. Vet ni vad det var för något???? En liten femtioöring. Hon riskerar sin dotters välbefinnande för en liten jävla femtioöring.

Historian är inte slut än..........

Vid spärrarna så går mamman före sin dotter. Den stackars lilla flickan hinner inte igenom spärren utan står förtvivlat och ropar på sin mamma. Mamman tittar inte ens utan ropar "Kom nu gumman, det är bara att gå igenom!" " Men mamma det är stängt!" " Ja men då får du gå dit bort", säger mamman och pekar mot spärrvakten. "Mamma vänta!",skriker den lilla flickan. Jag ser den lilla flickan springa bort halvt panikslagen mot spärrvakten medans mamman är kvar på andra sidan och dirigerar flickan genom luften. "Skynda dig nu då!"

Vad är det för FEL på människor???! Är det så jävla SVÅRT att gå tillbaka igenom spärren och hämta sin dotter?! Kanske se till att dottern går först genom spärren och kanske ge fan i att plocka upp den förbannade femtioöringen, eller plocka upp den SJÄLV??! Vissa människor ska inte få ha barn!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0