where nothing is what it seems like

Jag flummar runt ganska mycket i mina tankar och en återkommande tanke som jag gärna filosoferar djupt i är universum.
Fattar ni hur stort universum är? Det är oändligt, det finns inget slut.
Om man skulle lägga universum i ett mikroskop så skulle vi på jorden inte ens synas. Ta då den människa som anser sig vara störst bäst och vackrast... han är ingenting!

En annan idé om universum är att vi är i en snöglob. Ni vet såna där man hade som liten, som man kunde vända upp och ner så att det började snöa. Vi befinner oss i en sådan där snöglob och på utsidan så sitter Gudarna och leker med oss. Vänder upp och ner på våran tillvaro lite då och då.

"Kära Gudar, sluta uppenbarligen med att leka med mig, VET NI INTE VEM JAG ÄR?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0